BA4 niet-elektrisch geschoolden

"Gewaarschuwde personen" mogen bepaalde werkzaamheden in de omgeving van elektrische installaties verrichten. Dit zijn personen die de nodige richtlijnen ontvangen hebben in verband met de gevaren en de correcte werkwijze van de uit te voeren taken. Het gaat hier bijvoorbeeld om het vervangen van lampen, opnieuw inschakelen van thermische beveiligingen, ...

DOELGROEP

Werknemers die ofwel voldoende onderricht werd betreffende de elektrische risico's bij het werken in de nabijheid van elektrische installaties die onder spanning staan, ofwel bewaakt wordt door een werknemer die BA5 opgeleid werd.

• centraal staan die werkzaamheden die in alle veiligheid kunnen uitgevoerd worden door de elektricien industriĆ«le elektriciteit
  • risicofactoren bij het werken aan elektrische installaties
  • reglementering en regels van goed vakmanschap
  • definities en begrippen
  • isolatie in verband met bescherming tegen elektrische schokken
  • transformatoren
  • belangrijke uitwendige invloeden (IP)
  • principes van bescherming tegen elektrische schokken
  • beschermingsmaatregelen tegen elektrische schokken bij rechtstreekse aanraking
  • specifieke installaties of toestellen
  • algemene voorschriften na te leven door personen
  • risico-analyses

Uren: 9u00 tot 17u00

Locatie: Confederatie Bouw Limburg, Wetenschapspark 33, 3590 Diepenbeek

Leden betalen 235 euro, niet-leden 305 euro. Prijzen zijn exclusief btw. We aanvaarden betalingen via de KMO portefeuille.

Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.