Bedrijfsbeheer in de bouw: het verhaal achter de cijfers

Deze opleiding is een echte aanrader! Krijg meer inzicht in uw bedrijf dankzij een zeer dynamische docent.

De opleiding is bestemd voor KMO-bedrijfsleiders en bedienden, die meer inzicht wensen in het beheer van hun bouwonderneming. Het correct interpreteren van de cijfers van de onderneming en het begrijpen van de jaarrekening is essentieel om met meer kennis van zaken (beleids)beslissingen te kunnen nemen. Met deze opleiding trachten we de kloof tussen de boekhouder en de aannemer te verkleinen.
De volledige cursus vereist geen economische vooropleiding en wordt in verstaanbare taal uitgelegd op maat van de kleine ondernemer.

Breng je eigen cijfers mee en ga ermee aan de slag in deze praktijkgerichte workshop!

DOELGROEP

De opleiding is bestemd voor KMO-bedrijfsleiders, hun kaderpersoneel en meewerkende partners van kleinere aannemingsondernemingen die geen economische vooropleiding genoten hebben en die hun beleidsbeslissingen op eenzelfde golflengte met hun raadgevers willen bespreken. Geen specifieke voorkennis vereist.

Volgende vragen en topics komen aan bod:

• Welke financiële informatie is onontbeerlijk voor mijn bouwonderneming?
  • Betaal ik mijn leveranciers niet te vroeg en betalen mijn klanten mij niet te laat?
  • Hoeveel van mijn facturen worden niet tijdig geïnd?
  • Hoe moet ik de cijfers, die mijn boekhouder mij voorschotelt, interpreteren?
  • Houd ik te veel of te weinig voorraad aan?
  • Welke maatstaf kan ik gebruiken om de productiviteit van mijn onderneming te beoordelen?
  • Welke zijn de financiële pijnpunten van mijn onderneming?
  • Hoe de jaarrekening van mijn onderneming beter begrijpen?
  • Is mijn onderneming voldoende winstgevend?
  • Is mijn onderneming financieel gezond of steven ik af op een faillissement?

EXPERT TER ZAKE: Mike Bogaerts

Dit is een opleiding van drie dagen en vindt plaats op de Confederatie Bouw Limburg van 13 uur tot 20 uur. Er worden broodjes voorzien 's avonds.

Leden betalen 295 euro en niet-leden 435 euro, prijzen exclusief btw. We aanvaarden betalingen via de KMO portefeuille:

Heeft u nog vragen?