BEN bouwen in de praktijk: gebouwschil

Opleiding met focus op de belangrijkste aandachtspunten bij de uitvoering van isolatie, luchtdichting en plaatsing van buitenschrijnwerk bij een zeer energiezuinig gebouw (passief, lage-energie, BEN,...).

DOELGROEP

Werf- en projectleiders, zelfstandige aannemers

Opleiding 'BEN-bouwen in de praktijk: gebouwschil'

• Isolatiematerialen en -systemen
  • Muur-, dak- en vloerisolatie
  • Kwaliteitsvolle uitvoering
  • Bouwknopen
  • Waarom luchtdicht bouwen?
  • Realisatie van luchtdichtheid
  • Aandachtspunten bij luchtdichtheidsmetingen
  • Producten voor luchtdichtheid
  • Inbouw van schrijnwerk & zonwering

duur: 2 x 0,5 dag

uren: van 18u00 tot 21u30. De modules duren elk 3u30'

locatie: Confederatie Bouw Limburg, Wetenschapspark 33, 3590 Diepenbeek

EXPERT TER ZAKE

Wouter Hilderson, ir. architect: technisch adviseur en lesgever bij Pixii sinds 2006. Medewerking aan diverse onderzoeksprojecten, o.a. naar zeer energiezuinige renovatie en passieve bouwdetails.

Leden betalen 240 euro, niet-leden 295 euro. Prijzen zijn exclusief btw. We aanvaarden betalingen via de KMO portefeuille.

KMO-portefeuille

Als opleidingsaanbieder en adviesverstrekker bezit de Confederatie Bouw Limburg een erkenning voor de KMO-portefeuille. In de vernieuwde KMO-portefeuille is er een onderscheid volgens de grootte van de onderneming. Kleine ondernemingen krijgen een maximale jaarlijkse totaalsubsidie van 10.000 euro, het steunpercentage bedraagt 40%. Middelgrote ondernemingen kunnen jaarlijks maximaal 15.000 euro via de KMO-portefeuille. De aanvraag moet uiterlijk 14 dagen na de start van de opleiding ingediend worden via www.kmo-portefeuille.be. Enkel de eenheidsprijs komt in aanmerking voor betaling via KMO-portefeuille, dus niet de BTW. Ons erkenningsnummer DV.O 109625

Deze opleiding is gratis voor bedienden PC 200. Dankzij het Constructiv wordt het uurloon van de arbeiders PC124 tijdens deze opleidingen voor het grootste deel terugbetaald.

Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.

Heeft u nog vragen?

Evelien Baré opleidingscoördinator

Lore Bollen Administratie

T 011/30.10.37