Meervoudig inschrijvingsformulier

Brandpreventie en -bestrijding & EHBO opfrissing

WAAROM EHBO?

Om de eerste hulp bij ongevallen in een onderneming te verzekeren, voorziet de wetgeving dat elk bedrijf moet kunnen beschikken over een minimum aantal gebrevetteerde hulpverleners (ARAB art.176). Ook op de werven dient de werkgever ervoor te zorgen dat er op elk moment gekwalificeerd personeel aanwezig is.

Wie slaagt voor de basisopleiding mag zich gebrevetteerd hulpverlener noemen. Om in noodsituaties de juiste handelingen te stellen, is regelmatig opfrissen van de belangrijkste handelingen met een bijscholing EHBO een must.

RESULTAAT

De hulpverlener behoudt zijn parate kennis en kan praktijkervaringen uitwisselen met andere cursisten en de lesgever. Zijn of haar hulpverlenersbrevet blijft geldig.

WAAROM LEREN OMGAAN MET KLEINE BLUSMIDDELEN?

De bepalingen van artikel 52.1 leggen de nadruk op het feit dat het wel de werkgever is die de maatregelen moet nemen die nodig zijn om brand te voorkomen. Dat is vanzelfsprekend als men de tekst van het Algemeen Reglement voor de arbeidsbescherming in zijn geheel beschouwt, maar de wetgever heeft op het gebied van de brandvoorkoming, de aandacht van de werkgevers bijzonder willen vestigen op de verantwoordelijkheid die op hen rust.

In deze bepalingen liggen bovendien de principes van een voorkomingspolitiek inzake brandbestrijding vervat.

RESULTAAT

U wordt tijdens deze cursus bekend en vertrouwd gemaakt met het werken met kleine blusmiddelen. Na afloop weet u hoe u een beginnende brand kunt bestrijden en wat de juiste te gebruiken blusmiddelen zijn.

uren: van 8u30 tot 16u30

locatie:  Bouwcampus, Diepenbeek

Leden betalen 210 euro, niet-leden 273 euro. Prijzen zijn exclusief btw.

We aanvaarden betalingen via de KMO. Deze opleiding is niet gratis voor bedienden PC

Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.