Mentoropleiding in de bouw

Gratis voor bedienden PC 200 dankzij Cevora !

U heeft een werknemer die geknipt is om interne opleidingen te geven? Dan kan hij/zij best de mentoropleiding volgen.

Bedrijfsinterne opleidingen worden steeds belangrijker! De overdracht van kennis door ervaren werknemers aan nieuwkomers is immers zeer belangrijk. Het doorgeven van de kennis en ervaring vraagt echter enige vaardigheid. Om de kennisoverdracht zo vlot mogelijk te laten verlopen, is het nuttig de ervaren werknemers een mentoropleiding te laten volgen.

• Begrippenkader: leervormen zoals on-the-job training versus off-the-job training, informeel versus formeel leren, incidenteel versus intentioneel leren, individueel leren en teamleren, begeleiding en coaching
  • Omgaan met alle betrokken elementen tijdens het leerproces: de organisatie/bedrijf, de medewerker, de functie- en taakinhoud, het werkplekleren zelf
  • Doel
  • Startvoorwaarden
  • Voordelen en effecten van on-the-job training
  • Valkuilen en weerstanden: hoe omgaan met weerstand? hoe weerstand erkennen?
  • Vaardigheden van de begeleider/opleider
  • De verschillende leerniveaus
  • Opmaken van 'leerplan': opleidingsformule, de taakstelling (tempo en volgorde van de aan te leren taken), de leermethode, de concrete organisatie van werkplekleren, de opvolging

duur: 1 dag

uren: van 08u30 tot 16u30

locatie: Diepenbeek, Confederatie Bouw Limburg

Leden betalen 165 euro, niet-leden 202 euro. Prijzen zijn exclusief btw. We aanvaarden betalingen via de KMO portefeuille.

Dankzij CEVORA is deze opleiding GRATIS voor bedienden PC 200. Bedrijfsleiders (met zelfstandig statuut) kunnen ook gratis deelnemen, op voorwaarde dat:

• ze tegelijkertijd ten minste één bediende inschrijven voor dezelfde of een andere Cevora-training
  • én het bedrijf een opleidingsplan heeft ingediend bij het Sociaal Fonds in het kader van de sectorale CAO

Wenst u meerdere personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.