Preventieadviseur niveau III

In elke onderneming moet één Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk actief zijn. Deze dienst wordt bemand door minstens één preventieadviseur.

Na het doorlopen van de 5-daagse opleiding ontvangt men het attest 'preventieadviseur niveau 3'.

DOELGROEP

Zaakvoerders, bedienden en arbeiders die in staan voor de veiligheid.

Inleiding tot de veiligheidstechnieken

Reglementering:

• Indeling bedrijven – preventieadviseur
  • Opleiding preventieadviseurs
  • Beleid inzake Welzijn op het Werk
  • Comité PBW
  • IDPB
  • Medisch Toezicht EDPB
  • Verplichting van de werkgever inzake onthaal en begeleiding, informatie en vorming van de werknemer
  • Milieu
  • Externe instanties
  • Het noodplan
  • Het arbeidsongeval
  • Risico-evaluatie en inventarisatie
  • Oefeningen in de praktijk
  • Intern Transport
  • Werken en werkzaamheden op hoogte
  • Ergonomie
  • Psychosociale belasting
  • Mechanische en elektrische risico’s
  • Gevaarlijke producten
  • Brandpreventie en –bestrijding
  • Persoonlijke Beschermingsmiddelen
  • Omgevingsfactoren
  • Bestellingen en indienstname
  • Asbest en straling

duur: 5 dagen

uren: van 08u30 tot 16u30

locatie: Confederatie Bouw Limburg, Wetenschapspark 33, 3590 Diepenbeek

Leden betalen 825 euro, niet-leden 1072 euro. Prijzen zijn exclusief btw.

Dankzij CEVORA is deze opleiding GRATIS voor bedienden PC 200. Bedrijfsleiders (met zelfstandig statuut) kunnen ook gratis deelnemen (zie voorwaarden).

Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.

cevora

Veel opleidingen kunnen kosteloos worden gevolgd door bedienden PC 200. Na inschrijving doen wij het nodige zodat de opleiding gratis kan doorgaan via Cevora, hiervoor dient u zelf niets te ondernemen.

TIP

Ook de zaakvoerder kan gratis deelnemen aan een Cevora-erkende opleiding, op voorwaarde dat het bedrijf een opleidingsplan heeft geregistreerd bij het ANPCB en er minstens 1 bediende wordt ingeschreven voor de opleiding.

• De Cevora-tussenkomst is niet van toepassing voor interim bedienden
  • De eventuele examenkost (vb. in geval van VCA) blijft ten laste van het bedrijf
  • Niet alle opleidingen kunnen via Cevora gratis aangeboden worden voor bedienden PC 200
  • Neem voor meer inlichtingen contact op met de dienst opleidingen.