Sociale wetgeving: tewerkstelling van arbeiders in de bouwsector

DOELGROEP

De opleiding is bedoeld voor bedienden en bedrijfsleiders uit de bouwsector. Er is geen specifieke voorkennis vereist.

De reglementering betreffende de tewerkstelling van bouwvakarbeiders (Paritair Comité voor het Bouwbedrijf nr 124) heeft een belangrijke impact op het werk op de werf en op kantoor.

Deze opleiding informeert u over al wat met aanwerving, tewerkstelling en beëindiging van een arbeidsovereenkomst van een bouwvakarbeider te maken heeft. Door goed geïnformeerd te zijn over de nodige sociale documenten, administratieve bepalingen en wetgeving ter zake kan het bouwbedrijf problemen hieromtrent in de toekomst vermijden en het werk op een vlottere manier laten verlopen. Tevens verwerft de bediende inzicht in een netwerk waar hij kan op terugvallen bij praktische problemen.

• Module 1: de aanwerving
  • Module 2:  arbeidsduur
  • Module 3: het loon
  • Module 4: schorsing van de arbeidsovereenkomst
  • Module 5: einde van de arbeidsovereenkomst

• duur: 3 dagen
  • uren: van 09u00 tot 17u00
  • locatie: Confederatie Bouw Limburg, Wetenschapspark 33, 3590 Diepenbeek

Leden betalen 414 euro, niet-leden 540 euro. Prijzen zijn exclusief btw. We aanvaarden betalingen via de KMO portefeuille.

Dankzij CEVORA is deze opleiding GRATIS voor bedienden PC 200. Bedrijfsleiders (met zelfstandig statuut) kunnen ook gratis deelnemen (zie voorwaarden).

Wenst u meerder personen tegelijkertijd in te schrijven voor deze opleiding? Vraag het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be.

Heeft u nog vragen? Lore Bollen 011/30.10.37

cevora

Veel opleidingen kunnen kosteloos worden gevolgd door bedienden PC 200. Na inschrijving doen wij het nodige zodat de opleiding gratis kan doorgaan via Cevora, hiervoor dient u zelf niets te ondernemen.

TIP

Ook de zaakvoerder kan gratis deelnemen aan een Cevora-erkende opleiding, op voorwaarde dat het bedrijf een opleidingsplan heeft geregistreerd bij het ANPCB en er minstens 1 bediende wordt ingeschreven voor de opleiding.

• De Cevora-tussenkomst is niet van toepassing voor interim bedienden
  • De eventuele examenkost (vb. in geval van VCA) blijft ten laste van het bedrijf
  • Niet alle opleidingen kunnen via Cevora gratis aangeboden worden voor bedienden PC 200
  • Neem voor meer inlichtingen contact op met de dienst opleidingen.