Talent in de wegenbouw

Limburgse wegenbouwbedrijven gaan gebukt onder een tekort aan wegenbouw medewerkers. Het openstaand aantal vacatures is in Limburg zelden zo hoog geweest en de war for talent zelden zo uitgesproken. Bovendien zijn vele wegenbouwmedewerkers boven de 50 waardoor vandaag moet ingezet worden op talent voor morgen.

Met Talent in wegenbouw willen ons in eerste instantie richten op de opleiding van werkzoekenden tot inzetbare wegenbouw medewerkers én het verhogen van de instroom van werkzoekenden om de openstaande vacatures in te kunnen vullen. De huidige wegenbouwopleiding van VDAB (opleidingscentrum Bilzen) wordt aangevuld met technische, samenwerkings-, attitude, … modules. Hiernaast wordt ingezet op professionalisering van begeleiding van werkzoekenden tot inzetbare wegenbouwers via een train de trainer programma.

We werken samen met 3 wegenbouwbedrijven (Vanopré, Martin Wegenbouw en van de Kreeke), met de lokale overheden Beringen, Halen en Bocholt. Maar ook VDAB Limburg, Constructiv, VLAIO Team bedrijfstrajecten om het arbeidsmarktvraagstuk op te lossen, zijn partner in het project. De lessons learned worden verzilverd binnen de Limburgse bouwsector.

Wil je graag aan de slag als wegenbouwer? Kom dan naar onze informatiedag op 13 november 2018!

Na een presentatie door het bedrijf van hun werkzaamheden en vacatures, ga je mee de bus in voor een werfbezoek. Lunch is voorzien in het opleidingscentrum van de VDAB in Munsterbilzen, waar je ook een demo krijgt van de opleidingen wegenbouw. De bus brengt je terug naar de Werkwinkel.

Informatiedag13 november 2018 van 9u00 tot 16u00

• om 9 uur in Werkwinkel Sint-Truiden (Nijverheidslaan 1, 3800 Sint-Truiden) voor bedrijf Vanopré uit Halen (inschrijven via erika.kellens@vdab.be)
  • om 9 uur in Werkwinkel Beringen (Koolmijnlaan 58, 3580 Beringen) voor bedrijf Van de Kreeke uit Beringen (inschrijven via elke.lambeets@vdab.be)
  • om 9 uur in Werkwinkel Bree (Ter Rivierenwal 10, 3960 Bree) voor bedrijf Wegenbouw Martin (inschrijven via ivo.simons@vdab.be)