Webinar Wooncoöperatie: een model tussen huren en kopen

De Woonacademie van de provincie Limburg organiseert in samenwerking met Confederatie Bouw Limburg de webinar “Wooncoöperatie: een model tussen huren en kopen”.

programma

Coöperatief wonen is wereldwijd een beproefd model. We maken kennis met inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland en maken meteen de vertaalslag naar Limburg en Vlaanderen. Wat is het wel en wat is het niet? Welke kansen biedt coöperatief wonen en bouwen? Waar liggen de pijnpunten? Hoe kan een wooncoöperatie bijdragen aan het verhogen van het aanbod van betaalbare en kwaliteitsvolle woningen?

3 juli 2020 van 12u30 tot 13u30

Drie experten delen hun kennis en ervaring:

• Peggy Totté is curator van de tentoonstelling “Housing Apart Together”.  In opdracht van Architectuurwijzer onderzoekt zij initiatieven van coöperatief wonen in Vlaanderen / Limburg.
  • Lieve Jacobs is juriste en adviseur coöperatief ondernemen bij Cera. Cera koos ervoor om gedurende drie jaar de maatschappelijke impact van coöperatief ondernemen binnen het thema wonen te verkennen.
  • Jan Denoo maakt deel uit van Endeavour, bureau voor sociaal-ruimtelijk onderzoek en mede-auteur “Coöperatief Wonen in Vlaanderen”. Deze publicatie, in opdracht van Cera, is weldra beschikbaar.

inschrijven

Deelnemen is gratis, inschrijven is verplicht via deze link
Alle praktische info en toegangsmodaliteiten ontvang je na inschrijving per mail.

Noteer de andere webinars ook alvast in je agenda:

Woonacademie, Provincie Limburg, Confederatie Bouw Limburg