Jonge Vlaamse Aannemer 2019: Cerina Marchetta

Cerina Marchetta van het gelijknamige familiale bouwbedrijf uit Genk, is gisteren op 8 oktober in Brussel verkozen tot ‘Jonge Vlaamse Aannemer van het Jaar’. Het is de tweede keer dat een Limburgse vrouw de titel krijgt. Cerina Marchetta, voorgedragen door Confederatie Bouw Limburg, nam het in de finale op tegen andere jonge aannemers uit de Vlaamse provincies.

Samen met Claudia, Gianni en Cerina Marchetta staat ondertussen de tweede generatie van de familie aan het roer. Meer dan 30 jaar en enkele duizenden woningen later, houden ook zij vast aan de familiale en persoonlijke aanpak waar Marchetta om bekend staat. Cerina zet dagelijks in op projectontwikkeling op de meest vernieuwende manier. “Nieuwe markten en segmenten aanboren, zoeken naar nieuwe kansen, … Het nemen van risico’s houdt ons scherp. Innovatie in nieuwe technieken en diversificatie in villabouw, woningbouw en projectontwikkeling helpen het orderboekje goed gevuld te houden. “ aldus Cerina.

Als bestuurder binnen Jong CBL, het dynamische netwerk van en voor jonge geëngageerde ondernemers in de bouw, is Cerina binnen de strategische prioriteiten die het netwerk vooropstelt de trekker van alles wat communicatie en marketing betreft.

Wie is Cerina? Wat drijft haar? En wat doet deze aanstelling met haar?