Tweede thuis voor de bouw in Limburg

Confederatie Bouw Limburg @ DronePort

Confederatie Bouw Limburg bekommert zich al 100 jaar om al wat reilt en zeilt in en rond de bouwsector. Kennis, innovatie, toekomst. Dat is waar Confederatie Bouw Limburg voor staat en wat ze uitdraagt in haar advies, ondersteuning, netwerking en opleidingen. Ontdek en ervaar het zelf in onze Bouwcampus, waar de bouw thuis is.

Confederatie Bouw Limburg telt meer dan 1000 leden in Limburg, gaande van zelfstandige aannemers, kleine, middelgrote tot grote ondernemingen die actief zijn in alle mogelijke uitvoerende bouwactiviteiten: burgerlijke bouwkunde, ruwbouw, installatietechnieken en afwerking.

De bouwsector staat niet stil, samen bouwen we aan de toekomst van de bouw. Met Transformatie Bouw Limburg focussen op initiatieven om bouwbedrijven te helpen inzetten op digitalisering, innovatieve technieken en processen. Maar ook eigentijds ondernemerschap en samenwerking staan centraal in de transformatie van de bouw. De werf van de toekomst en drones maken een onmiskenbaar deel uit van deze transformatie. Samen met de verschillende stakeholders en EUKA werken we al jaren samen om ervaring uitwisseling en innovatieve projecten rond drones en bouw op te zetten. Netwerking, kennisuitbouw, werkgroepen en lerende netwerken tussen de bouw- en dronesector zullen nog belangrijker worden in de toekomst. Het is daarom vanzelfsprekend om ook in DronePort een tweede thuisbasis voor de bouw te creƫren.