Sociale media in een business omgeving

Deze opleiding is NIET GRATIS VOOR BEDIENDEN PC 200

Hoe kan u social media inzetten binnen uw professionele business omgeving?

Hoe kan u op professioneel vlak meer halen uit uw social media activiteiten?

Hoe kan u social media inzetten om uw professionele- en persoonlijke doelstellingen te realiseren?

Maakte u al kennis met sociale media maar weet u niet hoe deze professioneel in te zetten? Of vindt u het web 2.0 een doolhof en ziet u door de bomen het bos niet meer? Meer en meer organisaties maken gebruik van sociale media. Facebook, Twitter, LinkedIn, chatten, … zijn stilaan voor organisaties een fundamenteel onderdeel van hun communicatiestrategie.

DOELGROEP 

Deze training is geschikt voor professionals van allerlei niveau, en richt zich in het bijzonder tot:

  • Algemeen directeurs en directeurs van een afdeling.
  • Communicatiemanagers.
  • Marketing managers.
  • Human resources managers en HR-professionals.
  • Leidinggevenden.
  • Productiemanagers.
  • Financieel verantwoordelijken.

PROGRAMMA 

Het programma bestaat uit 4 onderdelen:

  • Werken met Facebook.
  • Werken met Twitter.
  • Werken met LinkedIn.
  • Efficiënt werken met sociale media en Google+.

Sessie 1: WERKEN MET FACEBOOK

  • Hoe maakt u de verschillende profielen? (persoonlijk, groep of fan pagina)
  • Hoe uw privacy beveiligen?
  • Hoe uw netwerk starten, beheren en vergroten?
  • Hoe maakt u een succesvolle bedrijfspagina aan?
  • Hoe adverteert u op Facebook?
  • Hoe maakt u een groep aan en draagt u bij tot moderatie, post?

Hoe haalt u meer ROI uit Facebook: leads, klanten, medewerkers?

Leerdoelstellingen tijdens deze sessie:

Begrijpen hoe Facebook werkt vanuit zowel een persoonlijk als professioneel profiel.Weten hoe u via Facebook uw fans kan engageren en vragen opgelost kan krijgen. Uw succesgraad om uw doelstellingen te realiseren weten te verhogen.

Sessie 2: WERKEN MET TWITTER

  • Hoe maakt u een account aan of optimaliseert u uw account?
  • Leer de Twittertaal: @, #, #FF, retweeten, …
  • Hoe koppelt u LinkedIn- en Twitter statusupdates?
  • Hoe monitort u uw online reputatie?
  • Hoe zet u een professionele klantendienst op?
  • Hoe volgt u klanten / prospects, en hoe geeft u raad en vraagt u om advies?
  • Hoe haalt u meer ROI uit Twitter: leads, klanten, medewerkers?

Leerdoelstellingen tijdens deze sessie: Weten hoe u efficiënt kan werken met Twitter, en wanneer en hoe u Twitter optimaal kan gebruiken. Kennen van alle functionaliteiten en extra tools die u nodig hebt om tijd te besparen en sneller resultaat te bereiken. In staat zijn om uw netwerk efficiënt te beheren en de buzz over uw organisatie te monitoren.

Kunnen uzelf via Twitter positioneren als een expert in uw vakgebied.

Sessie 3: WERKEN MET LINKEDIN

  • Hoe optimaliseert u uw LinkedIn persoonlijk profiel?
  • Hoe beheert en vergroot u uw netwerk?
  • Hoe zet u LinkedIn op als automatische lead generator?
  • Hoe zet u een professionele bedrijfspagina op?
  • Hoe maakt u een groep aan, en draagt u bij tot het beheer en post?
  • Hoe start u events / polls en promoot u ze?
  • Hoe haalt u meer ROI uit LinkedIn: leads, klanten, medewerkers?

Leerdoelstellingen tijdens deze sessie:

Weten wat de elementen zijn die van u een professional maken op LinkedIn. Beter weten uw doelgroep te vinden en in gesprek te gaan. Weten hoe u betere en goede connecties legt.

Sessie 4: EFFICIENT WERKEN MET SOCIALE MEDIA EN GOOGLE+

  • Hoe maakt u een Hootsuite account en Dashbord?
  • Hoe maakt u een Hootsuite monitoring dashboard?
  • Hoe maakt u Google alerts aan voor uw organisatie?
  • Hoe maakt u de verschillende profielen? (persoonlijk en bedrijfsprofiel) Van profiel tot cirkels.
  • Hoe plaatst u berichten op Google+? Hangouts, events, ripples en meer.
  • Groei uw doelpubliek.
  • Hoe maakt u een bedrijfspagina aan?
  • Hoe gebruikt u Google+ voor business?

Leerdoelstellingen tijdens deze sessie: Begrijpen hoe Google+ werkt vanuit zowel een persoonlijk als professioneel profiel. Weten hoe u via Google+ uw doelgroep kan engageren en vragen opgelost kan krijgen. Weten uw succesgraad om uw doelstellingen te realiseren, te verhogen.

EXPERT TER ZAKE

Mic Adam, Vanguard Leadership

Mic Adam heeft Vanguard Leadership opgericht om organisaties te helpen met sociale media (opstellen van sociale media policies, training, social media monitoring, conversation management, ...).

Hij heeft een internationale carrière uitgebouwd in zowel general management als sales en marketing management in B2B en B2C omgevingen. Zijn belangrijkste functies zijn Wang Laboratories (B & USA), Kryptonite Corp. (B & USA), Van Aerden Group (F, B & USA), Ophardt Hygiëne Technik (D) en Unisys (B & F). Hij is een geregeld spreker op allerlei events en levert bijdrages aan verschillende magazines en blogs. Mic is gepubliceerd in de volgende magazines: CxO magazine, Bizz magazine, HR magazine, Forward (VBO/FEB), ... Hij heeft een column in de Tijd (online).

PRAKTISCH

Duur opleiding: 1,5 dag: dag 1 van 9 uur tot 16u30 & dag 2 van 9 uur tot 12 uur

Leden betalen 264,00 euro en niet-leden 348,00 euro. Prijzen exclusief btw.
Let op: beperkt aantal deelnemers!

GETUIGENISSEN

"Een pluim voor de docent Mic want hij kan er wat van!"

"Mic gaf echt nuttige en bruikbare tips die onmiddellijk in de praktijk omgezet konden worden. Ook gaf hij vrijwel meteen een antwoord op alle vragen die er waren, zodat we er onmiddellijk mee aan de slag konden, echt een aanrader!"


INSCHRIJVEN

U kan enkel inschrijven via onderstaand formulier. Wilt u meerder personen inschrijven? Vraag dan het meervoudig inschrijvingsformulier aan lore.bollen@confederatiebouw.be. 


Heeft u nog vragen?

Lore Bollen Administratie

Evelien Baré Opleidingscoördinator

T 011/30.10.37 

Opgepast, het aantal plaatsen zijn beperkt !!
Bij onvoldoende inschrijvingen kan een sessie geannuleerd worden.

Kalender

Bekijk onze kalender en blijf op de hoogte van interessante evenementen en opleidingen. 

december

z m d w d v z
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31